Header

mei 25, 2011

Tuesday May, 24 - More editing

Gisteren heb ik de sound gezocht voor de kickdrum en vandaag was het (opnieuw) zoeken naar een sound voor de snares nodig. 
Ik moest alle snare samples afgaan en diegene selecteren die het beste de originele snare sound aanvulden. Hier ligt het verschil dat het originele geluid wordt gemixed met dat van Trigger. Bij de kickdrum ligt het anders omdat we daar opgenomen hebben met MIDI en geen origineel geluid hebben om van te starten. 

Na anderhalf uurtje had ik 4 pre-sets met elk 3 snares gemaakt. Dit waren er echter teveel dus moest ik opnieuw beginnen met de gekozen samples en zo mijn weg werken naar 3, maximum 4 samples. 

Uiteindelijk heb ik de 12 samples kunnen herleiden naar 3. Ergens verborgen in de instellingen vond ik nog de sample van een Ludwig Black Beauty. Die heb ik ook toegevoegd omdat hij wat extra 'pop' gaf. De ketelklank werd er wel door benadrukt, maar die krijgen we wel weg met EQ-ing. 

Geen opmerkingen: