Header

mei 13, 2011

Thursday May, 12 - Editing day 3 (The Homeless)

De laatste edit-loodjes aan de basgitaar verder afgewerkt vandaag + de kickdrum en de basgitaar ten opzichte van elkaar overal juist gezet. 
We hebben de songs ingespeeld zonder metronoom en daar kwamen er hier en daar wat minder strakke stukken voor. Soms zat de basgitaar voor op de kickdrum en soms ook andersom. Ik heb deze fouten dan rechtgezet dmv wat verschuiving zodat deze weer perfect op elkaar lagen. 
Dit is zeker nodig omdat basgitaar samen met de kickdrum zorgen voor de ultieme basis van begeleiding en de laagste tonen in de mix. Wanneer er dan één van de twee niet juist ligt, valt dit onmiddellijk op.

Daarna heb ik ook de snare van The Homeless met trigger bewerkt om hem een goeie sound te geven. Op een duplicaat van de snaretrack heb ik Trigger geprogrammeerd met verschillende sounds en instellingen. Dit bleek toch een heel moeilijke taak te zijn. Ik ga me waarschijnlijk hier door Stefan laten helpen want er zal meer nodig zijn dan gewoon een sound zoeken.

In de intro zit een klein stukje met rimmclicks. Daarom moeten deze ook bewerkt worden met Trigger zodat ze duidelijk hoorbaar zijn in de mix. Dit gebeurt op dezelfde manier als met Bamboo Avenue.

Geen opmerkingen: