Header

mei 13, 2011

Friday May, 13 - Editing day 4

Omdat er telkens 5 werkdagen zitten tussen de opnamedagen met The Homeless, heb ik telkens vrij veel tijd tussendoor om te werken aan het editen. Vandaag was het meeste werk al gedaan dus had ik wat vrije speling.

Nadat ik nog eens geluisterd had naar de tracks met de snare via Trigger, viel het me op dat er wat valste triggers aanwezig waren. Trigger reageert ook op harde accenten op toms ... daarom dat ik hoogstwaarschijnlijk de snaretracks voor Trigger ga leegmaken met enkel nog de slagen aanwezig die daadwerkelijk moeten versterkt worden. 

Ik heb na het bewerken van de sessie al de gitaarcab opgesteld en de microfoons opgesteld. 

We gaan de gitaar met 6 lijnen opnemen. 4 microfoons, de Marshall JMP-1 pre-amp en natuurlijk ook met DI. 
Op de foto hieronder ziet u de cab met head en microfoonopstelling. 

Van links naar rechts gebruiken we de volgende microfoons: 

1 = Shure SM57
2 = Studio Projects B1
3 = Rode NT2-A
4 = Shure SM57 Beta

Nadien heb ik gewerkt aan de stem van de spreker voor ons eindwerk. We hebben deze opgenomen een weekje terug en nu ik toch in een echte studio zit ... kan ik de stem hier ook het beste bewerken. We hebben hier hele goeie plug-ins die de stem een echte documentaire-stijl kunnen geven. 

Morgen beginnen we met recorden van de gitaren, dus ik ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen! 

Geen opmerkingen: