Header

april 06, 2011

Wednesday April, 6

Vandaag was een heel productieve dag vol verrassingen!
Ik werd verwacht rond 11u in de studio voor een gesprek met Stefan.
De topics die we besproken hebben:

  • Huisregels & -stijl heartwork,
  • Wegwijs in de verschillende types kabels,
  • Uitleg over de verschillende type pedalen voor gitaaropnames,
  • I/O routing van de studio (hoe de verschillende aansluitingen liggen en worden gebruikt)
  • Uitleg rond de verschillende microfoons
De bespreking rond de routing was een hele boterham. heartwork heeft 8 inputs op de geluidskaart dus hebben we al voor een goeie routing gekozen om Bamboo Avenue op te nemen. Ik heb routing tabellen moeten maken voor I/O en de verschillende pre-amps en rackapparatuur. Omdat er maar 8 inputs zijn moeten we, met de verschillende pre-amps, voor de beste configuratie mogelijk gaan. Dit houdt in dat er regelmatig kabels moeten herprikt worden.

Na dit gesprek zijn we in de studio gegaan voor meer uitleg rond ProTools.
  • Output routing vanuit PT (naar speakers, stereotoren, hoofdtelefoon voor monitoring, ...)
  • Special tracks (Master Fader, Aux Busses, Metronoom, ...)
  • Grouping voor algemene edits
Stefan heeft me ook al enkele opdrachten gegeven:
  • Vandaag komt er een zanger van een band langs om te oefenen op reeds opgenomen tracks. Zijn zanglijnen nemen we dan ook op om nadien te beluisteren. Ik mag dit volledig zelfstandig doen! 
  • 1 mei werd Stefan gevraagd om het live geluid te doen van een Nederlandse band die een show spelen in Sittard. Hij kan die datum niet en ik mag/moet het geluid doen. Een hele verantwoordelijkheid, maar echt wel tof. 
  • Zelf uitzoeken hoe we de brass instrumenten (blazers) van Bamboo Avenue gaan opnemen. heartwork heeft nog nooit blazers langs gehad en dus moet ik de best mogelijke oplossing zoeken en voorleggen zodat we deze kunnen toepassen. 
Rond half 8 komt Davy langs. Ik zet een apart bericht online van zodra ik thuis ben. 

1 opmerking:

Robbie zei

Netjes, veel werk en blijkbaar ook al serieus wat verantwoordelijkheid, knap!