Header

april 27, 2011

Wednesday April, 27 - Editing day 2

Dag 2 van het editten vandaag!

Eerst heb ik verder gewerkt aan het dupliceren en opschonen van de snare clicks. Ik moest nog maar 1 nummer doen dus na een tweetal uurtjes was dit ook achter de rug.

Daarna moest ik van Stefan zo goed als hetzelfde doen met de vocal tracks. Elke stilte tussenin zinnen moest verwijderd worden zodat bijgeluiden niet de kans hadden om zich te mengen in de mix. Ook hier waren er echt veel bijgeluiden ... vooral de ademhaling en het rechtstreekse geluid van de hoofdtelefoon zat in de weg.
Ik ben dan begonnen met enkele tips van Stefan en heb nu anderhalf nummer afgewerkt. Soms zijn er tot 6 partijen zang in één nummer dus ik ga nog zeker mijn bezigheid hebben ;-)

Wanneer ik hiermee klaar ben, mag ik hetzelfde doen voor alle andere instrumenten (buiten de drums).

Om niet de hele dag met opschoonwerk opgezadeld te zitten, hebben we in de namiddag nog 2 uurtjes bezig geweest met de software 'Trigger'. We gebruiken deze om voor de MIDI track van de kickdrum een mooie sound te zoeken. De database is gigantisch en je kan tot 6 kickdrum sounds met elkaar mixen om tot een eindresultaat te komen ... keuze en mogelijkheden te over dus.

Slate Digital Trigger software

Geen opmerkingen: